Consultancy

If you can’t beat them; Change the rules

Zo werken wij. We zijn er namelijk heilig van overtuigd dat echte succesvolle veranderingen in niet gebaseerd zijn op evolutie, maar op revolutie. Door onze brede en originele blik gebaseerd op jarenlange ervaring, helpen wij  organisaties en hun diensten/producten om te vormen tot revolutionairs. Organisaties die de markt gaan veranderen!

Helder advies

Wat vandaag succesvol is, wordt morgen in zijn voortbestaan bedreigd. Wat vandaag werkt kan morgen geen enkel resultaat meer opleveren. Markten zijn volwassen en staan onder (prijs)druk. Nieuwe technologieën krijgen snel voet aan de grond en veranderende de wereld om ons heen. Dit leidt tot een steeds grotere uitdaging om succesvol te worden/zijn/blijven. 

Soms is het prettig om een externe partij te betrekken bij deze vraagstukken. Een met ervaring. Van visie-ontwikkeling tot implementatie. Wij zijn marketeers van huis uit maar vooral ondernemers. Met gevoel voor klanten en markten en het delicate spel daartussen. Wij geloven in de theorieën en modellen, maar zijn wars van dikke rapportages. Altijd. Duurzaam succes moet van binnenuit komen.

Bij het bepalen van een strategie ga je niet over één nacht ijs. Bij het uitvoeren en bijstellen evenmin. Hoewel wij geloven in “Intuitive Marketing” beseffen wij als geen ander dat deze vaak is ingegeven door een gedegen kennis van de markt en alle spelers.

Echt succesvolle veranderingen berusten niet op evolutie, maar op revolutie. Door onze brede blik, kunnen wij uw organisatie helpen vormen tot revolutionairs. Een partij die de markt gaat veranderen! 

Maar ook op eigen initiatief ontwikkelen wij producten en diensten. We zijn immers ondernemers. Zo staan we aan de basis van Positive Drive (App om goed verkeersgedrag te belonen), Pittig (een uitzendbureau voor gepensioneerden als antwoord op vergrijzing), Windowshoppers (adverteren in winkels op en- in A1 locaties), Loterijvergelijker (nog te lanceren inzicht in weinig transparante markt), i-Surprise/FreeWay (‘s werelds eerste location based mobile lottery system), en nog veel meer.

Ook voor uw organisatie kunnen wij bestaande producten en diensten door-ontwikkelen. Of compleet nieuwe en revolutionaire concepten bedenken en uitvoeren.

Toekomstgericht

Visie, missie en strategie zijn een “heilige drie-eenheid” en raken de kern van de organisatie. Een visie is niet meer of minder dan een blik in de toekomst. Op basis van deze informatie, formuleren we een “korte termijn toekomst”. Deze is leidend voor het toekomstig functioneren van een organisatie. Echter de concurrenten doen precies de zelfde oefening. Het is eerder de vraag wanneer jouw markt aan de beurt is; dan of.

Inside out

Wij geloven in de kracht van de eigen organisatie. De kennis, het inzicht en de betrokkenheid. Niet in een externe adviseur die even binnenloopt. Alleen dan gaat het echt leven en loop je niet het risico dat het geheel in de la verdwijnt of, erger nog, intern weerstand oproept.

Sparringpartner

Soms is het prettig om een klankbord te hebben. Een deskundige externe partner die kritische vragen stelt, die als sparringpartner kan dienen bij het opstellen en verbeteren van uw eigen plannen. 

Wij houden je scherp!

Second opinion

Soms heb je de behoefte aan de mening van een andere expert? Vraag je jezelf af of….?

…. IJsberg is kritisch, objectief en “to the point“

Tijdelijke ondersteuning

We kiezen er bij voorkeur voor om enabler te zijn. Een partij die uw organisatie beter laat worden. Kennis over te dragen, niet alleen opschrijven. 

Toch kan het voorkomen dat we gezamenlijk tot de conclusie komen dat een tijdelijke uitbreiding van uw staf noodzakelijk is. IJsberg heeft een aanzienlijk netwerk van specialisten en generalisten. Op interim- of detacheringsbasis.

If you can’t beat them; Change the rules

Zo werken wij. We zijn er namelijk heilig van overtuigd dat echte succesvolle veranderingen in niet gebaseerd zijn op evolutie, maar op revolutie. Door onze brede en originele blik gebaseerd op jarenlange ervaring, helpen wij  organisaties en hun diensten/producten om te vormen tot revolutionairs. Organisaties die de markt gaan veranderen!

Helder advies

Wat vandaag succesvol is, wordt morgen in zijn voortbestaan bedreigd. Wat vandaag werkt kan morgen geen enkel resultaat meer opleveren. Markten zijn volwassen en staan onder (prijs)druk. Nieuwe technologieën krijgen snel voet aan de grond en veranderende de wereld om ons heen. Dit leidt tot een steeds grotere uitdaging om succesvol te worden/zijn/blijven. 

Soms is het prettig om een externe partij te betrekken bij deze vraagstukken. Een met ervaring. Van visie-ontwikkeling tot implementatie. Wij zijn marketeers van huis uit maar vooral ondernemers. Met gevoel voor klanten en markten en het delicate spel daartussen. Wij geloven in de theorieën en modellen, maar zijn wars van dikke rapportages. Altijd. Duurzaam succes moet van binnenuit komen.

Bij het bepalen van een strategie ga je niet over één nacht ijs. Bij het uitvoeren en bijstellen evenmin. Hoewel wij geloven in “Intuitive Marketing” beseffen wij als geen ander dat deze vaak is ingegeven door een gedegen kennis van de markt en alle spelers.

Echte succesvolle veranderingen berusten niet op evolutie, maar op revolutie. Door onze brede blik, kunnen wij uw organisatie helpen vormen tot revolutionairs. Een partij die de markt gaat veranderen! 

Maar ook op eigen initiatief ontwikkelen wij producten en diensten. We zijn immers ondernemers. Zo staan we aan de basis van Positive Drive (App om goed verkeersgedrag te belonen), Pittig (een uitzendbureau voor gepensioneerden als antwoord op vergrijzing), Windowshoppers (adverteren in winkels op en- in A1 locaties), Loterijvergelijker (nog te lanceren inzicht in weinig transparante markt), i-Surprise/FreeWay (‘s werelds eerste location based mobile lottery system), en nog veel meer.

Ook voor uw organisatie kunnen wij bestaande producten en diensten door-ontwikkelen. Of compleet nieuwe en revelutionaire concepten bedenken en uitvoeren.

Toekomstgericht

Visie, missie en strategie zijn een “heilige drie-eenheid” en raken de kern van de organisatie. Een visie is niet meer of minder dan een blik in de toekomst. Op basis van deze informatie, formuleren we een “korte termijn toekomst”. Deze is leidend voor het toekomstig functioneren van een organisatie. Echter de concurrenten doen precies de zelfde oefening. Het is eerder de vraag wanneer jouw markt aan de beurt is; dan of.

Inside out

Wij geloven in de kracht van de eigen organisatie. De kennis, het inzicht en de betrokkenheid. Niet in een externe adviseur die even binnenloopt. Alleen dan gaat het echt leven en loop je niet het risico dat het geheel in de la verdwijnt of, erger nog, intern weerstand oproept.

Sparringpartner

Soms is het prettig om een klankbord te hebben. Een deskundige externe partner die kritische vragen stelt, die als sparringpartner kan dienen bij het opstellen en verbeteren van uw eigen plannen. 

Wij houden je scherp!

Second opinion

Soms heb je de behoefte aan de mening van een andere expert? Vraag je jezelf af of….?

…. IJsberg is kritisch, objectief en “to the point“

Tijdelijke ondersteuning

We kiezen er bij voorkeur voor om enabler te zijn. Een partij die uw organisatie beter laat worden. Kennis over te dragen, niet alleen opschrijven. 

Toch kan het voorkomen dat we gezamenlijk tot de conclusie komen dat een tijdelijke uitbreiding van uw staf noodzakelijk is. IJsberg heeft een aanzienlijk netwerk van specialisten en generalisten. Op interim- of detacheringsbasis.